Det konjaksfyllda lammet

Jag har medvetet valt att inte prata så mycket om min utbildning här på min opretantiösa blogg. Jag tänker att mina framtida arbetsgivare kommer hitta den, hitta mina gamla stavfel och särskrivningar för att blixtsnabbt konstatera att P.L inte lönar sig att anställa.

Undantagsmässigt vill jag däremot luta mig fram och viska till er följande:
Jag trivs utmärkt, det passar mig väl och jag känner en genuin glädje och lättnad över att äntligen vara på väg någonstans rent karriärsmässigt. Jag hade inte varit redo för det här en dag tidigare än när jag började, det blev perfekt i tid och rymt för mig och mitt liv. Jag är harmonisk och metodisk på ett sätt som hade varit omöjligt om jag inte haft förmånen att se mig omkring i världen, gått på det grönare gräset och stabiliserat mina viktigaste delar av livet.

Jag har lärt mig mycket på dessa osäkra och kringflängande år, men framförallt har jag lärt mig hur svårt allt är. Jag förstår mer och mer hur väldigt liten jag egentligen är och sprunget ur den insikten är det välbehag och den harmoni jag ytterst vilar på, de trådar som håller mig uppe.

Jag vill slutligen dedikera den här dagen, ja hela det här året, till er som inte får äta konjaksfyllt lam med mögelost, ni vet vilka ni är och härmed har ni mina varmaste lyckönskningar. Jag är så taget glad för er skull att jag hoppas ni känner det ända hem till er.


Kommentarer:
Postat av: Emil

Word! - på näst sista stycket.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits