Mayonaise



"Plötsligt blir det vinter.

Men vi får ju veta vad Turtle i "Entourage" egentligen heter.

Så det jämnar ut sig" - Per Bjurman, legend.



Det har varit en bekvämt mysig kväll på Olearys i sällskap av trevliga vänner. I någon märklig situation diskuterades hur ordet majonäs uttalas på engelska, något som fick mig att minnas en av mina absoluta favoritlåtar alla kategorier.En låt som jag inte har hört på väldigt länge. En låt som får mig i gungning varje gång, Mayonaise.

I går var det måndag och då ser man förslagsvis The Office, Entourage och Californication, givetvis i den ordningen och ingen annan. The Office öppnar med trevlig humor och mjukar upp dina sinnen så att himlaspelessköna Entourage kan underhålla på rätt sätt. När Entourage är över deppar man i fem minuter för att sedan väckas till liv av Entourage lillasyster Californication, en serie som jag lärde mig att älska som ett substitut till Entourage.

I morgon är det onsdag och då är jag ledig. Jag stiger upp 08.00 och skickar iväg busfröna till skolan. Jag läser 30 sidor i en brun bok, men inte före jag skriver klart seminariumunderlaget. På kvällen äter jag "Trosaburgare" och highfivar med whom ever raises the hand. Det finns ett bra momentum i kroppen just nu och det tackar vi morgondrinken för!

Kommentarer:
Postat av: Emil

Skål på morgondrinken!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits