Hur man startar en dag

Jag har i snart två år nästan undantagslöst ätit samma frukost. 2dl havregryn, proteinpulver, ett eller två ägg och mjölk. I morse kände jag dumt nog för mackor.


De få timmarna (10-12) jag spenderade på skolan var bland de tyngsta hittils i år. Jag var trött, omotiverad ofokuserad och framförallt ointresserad. När jag cyklade hem trodde jag att det var fel på cykeln då allt väldigt trögt. Tillslut kom jag på varför allt var som det var, och det var givetvis så att min superfrukost saknades. Kroppen protesterade och jag insåg att jag aldrig någonsin igen kommer att fuska med den stabilaste av alla grunder, frukosten.

Nu har jag ätit lunch och druckit kaffe vilket återigen fått mig att känna den där förälskelsen inför livet. Nu är allt så bra igen så bra så bra. Jag vill hylla allt som får mig i fas.

l                    w                    w                    f


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits