Grill med grill

morgon! I dag är det dags för Cherry-fest efter en helg av mycket Cherry arbete. I går så blev jag bjuden på förfest med den galna Krisse-Lotta-Maya maffian. Vi var hos en tjej som hette Sara och grillade. Jag blev bjuden på sagolikt god mat! Mycket trevligt

Därefter besegrade ju som bekant Trekronor Italien, det känndes väl på sin plats.

Klockan 22.00 var det så dags för jobb på Balzac och det var faktiskt riktigt trevligt! Bara trevliga gäster och bra resultat.

Jag fick förövrigt den där mysiga sommarvibben i går när vi tänte grillarna. Luften får en rökig, lovande doft och man lever lite i en dröm. Sommrarna i Sverige och framförallt i norrland är antagligen världens bästa, det går inte ens att jämföra med tillexempel Australien där jag var tidigare. Där är det såklart varmare och bättre stränder och förstås mer party, men inget slår den svenska sommaren, inget.

När tempen överstiger 10 grader och solen tittar fram så är det som om svensken har varit förtryckt i flera tusen år och bara äntligen blir fri. Grillen kommer fram, människor börjar prata med varandra, hälsa på varandra. Man kan bekymmers fritt sitta och umgås hela nätter, bara för att på sommaren finns det inga nätter, bara sommar, sommar och åter sommar. Det gillar vi!

Big P

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits